5 Ekim 2016 Çarşamba

Sonbahar Planları

Bu sonbahar yapmayı çok istediğim iki şey vardı biri turşu kurmak, bir diğeri ise örgü battaniye yapımını öğrenmek.
Turşu çok severim hayatımda tuzlu ve ekşi tatlar tatlılara göre hep bir adım öndedir. Bu sene az da olsa turşu kurdum, kobay olarak kornişon salatalık ve kırmızı acı biberlerden seçtim. İkisi de oldukça başarılı oldu. Kurban bayramında Ankara'dan kayınvalidemin hazırladığı çok lezzetli koca bir kavanoz salatalık turşusu getirmiş olmasam, yedek turşular hazırlardım ama şu durumda kış için yeterince turşum var. 

 ***
Gelelim diğer konuya; örgü örmeyi bilmiyorum, tığ ile bir şeyler yapmam konusunda annem zamanında beni teşvik etmeye çalışmıştı kısa bir süre uğraşıp yapamayacağıma karar verdiğimi hatırlıyorum. Son bir iki senedir örgüye karşı bir merak oluştu ama nasıl olsa beceremem, çabuk sıkılırım diye düşünüp hiç yeltenmiyordum. Nihayet iki hafta önce bir Pazar günü gidip malzemeleri aldım. Malzemeleri satın aldığım yerde ki bayana örgü örmekle ilgili hiç bir fikrimin olmadığını söyledim. Becerebilirmiyim hiç bilmiyorum diye umutsuzca söylenince neden beceremeyecekmişsin, artık internette her şey var diyerek beni cesaretlendirdi ve yeni başladığım için basit bir motif gösterdi. Dediği gibi internetten de yardım alarak yavaş yavaş örmeye başladım. 

Onlarca motifi örmeyi bitirebilirsem umarım bunları birleştirerek çok da büyük olmayan bir battaniye haline getirmeyi umut ediyorum. Bu sene bitmeden bitirmek gibi de uçuk bir planım var. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder