23 Ekim 2013 Çarşamba

İlkbahar Yaz Sonbahar Kış ve İlkbahar

Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom, Kim Ki Duk'un Bin Jip'inden (Boş Ev) sonra izlediğim 3. filmi.

Sessiz, etkileyici,dupduru bir eser.
2003 yılına ait film, budist öğretiler eşliğinde hayatın çocukluk, ergenlik, gençlik ve olgunluk dönemlerini anlatıyor diyebiliriz.


Usta keşiş ve çırak keşiş karakterleri çok etkileyiciydi.


Film olağanüstü güzel karelere sahip.


Çırak keşişin yetişkin halini Kim Ki Duk canlandırıyor.


Benim için filmin vurucu kısmı, dedektiflerin çırak keşişi götürürken kayığın gitmemesiydi. Bu sahne beni öyle etkilediki, film aklıma geldikçe zihnimde beliren ilk sahne bu sahne oluyor.
Film müziği Kim Young-im tarafından seslendirilen "Jeongseon Arirang" ki bence bu muhteşem ses ve şarkı da filmi tamamlayan diğer öğeler idi.

2 yorum:

  1. Bu yönetmenin filmlerini nedense sevmiyorum. Sanırım bu filmi de yarıya kadar seyrettim. Şimdiye kadar seyredip en beğendiğim filmi kaba kurgu oldu ama sanırım o film de yönetmen değil senaristmiş :))

    YanıtlaSil
  2. Sanırım herkesde aynı etkiyi bırakmıyor, olumsuz yorumlar da okumuştum. Ben bu tarz filmleri genelde sevdiğim için bana hitap etti sanırım :)

    YanıtlaSil