29 Ekim 2013 Salı

Yeşil Bursa

Geçtiğimiz Pazar sabahı eşimle Bursa'ya doğru yola koyulduk. Amacımız; Biraz stres atmak, dinlenmek ve bu güzel şehrin en güzel nimetlerinden sadece biri olan, termal suyundan nasiplenmek idi. Bu kısa tatilimizde, daha önce kaldığımız ve çok da beğendiğimiz Gönlü Ferah Termal Otel'i tercih ettik. Otelde, Zoe Spa Thermal hizmet veriyor, burada çeşitli masaj seçenekleri mevcut. Birde Klasik Türk Hamamı hizmetleri var ki o da muhteşem bir seçenek çünkü hamam çiftlere göre tasarlanmış, rahat hissetmeniz ve konforlu bir keyif yaşayabilmeniz için her şey düşünülmüş. Mesela her hamamda size özel, küçük, güzel mi güzel bir havuzu bulunuyor. Sadece hamam hizmetinden yararlanmak için bile otelin müdavimi olanlar var.
***
Biz ilk gün çok uzun bir yol olmasada yol yorgunluğunu atmak için hamamdan yararlanmak istedik ancak o gün istediğimiz saat doluydu. Biz de masajda karar kıldık ve bir gün önceden rezervasyonunu yaptırdığımız Aroma Therapi Masajlar'ından birini seçtik çok da iyi ettik. Benim masajımı Bali'li bir güzel hanım yaptı ki kendisine minnetle teşekkür ettim :)
Ertesi gün ise hayalini kurduğumuz Türk Hamamı'na kavuştuk, arkasından gelen kese ve köpük masajından sonra zaten Nirvana'ya ulaşmıştık.
Ve tabii ki Bursa'nın miss İskender'i ve Koza Han'da içilen Türk Kahvesi en güzel hatıralarımda yerini aldı bile.
***
Bursa'ya geldiğimizde muhakkak ziyaret etmek istediğim bir yer vardı. Cumalıkızık Köyü, özellikle fotoğrafçıların ve fotoğrafçılık kulüplerinin sıklıkla gezi düzenlediği, tercih ettiği bir köymüş. Ben, fotoğraf çekmekten pek anlamam ama bu Tarihi Osmanlı Köyü'nün fotoğraflarını gördüğümde muhakkak ziyaret etmek istemiştim, kısmet oldu.

Dar sokaklarda tarihi kokusu, dokusuyla bir dönemin içinden geçiyoruz sanki.

Ve öğle yemeği için tercihimiz, neredeyse her evin bahçesinde köy hanımları tarafından yapılıp satılan gözleme oldu.

İki gecelik Bursa maceramız bugün son buldu, sağ salim evimize geldik. Umarım bu güzel şehri tekrar görme fırsatımız olur.