10 Aralık 2013 Salı

Patlamış Mısır Kokusu

İstanbul'da yavaş yavaş kar yağmaya başladı. Sıcacık evde oturup izlemesi pek güzel ama zavallı sokak hayvanlarının halini düşününce üzülmemek elde değil. Bizim apartmanda her yerden bir kedi çıkıyor bu soğuklarda, zavallılar bir fırsatını bulup içeri girmeyi başarıyorlar. Bazen çok acıktıklarında karşımıza çıkıp tatlı tatlı miyavlıyorlar. Bizde bir şeyler ayarlayıp beslemeye çalışıyoruz. Yaşadığımız sitede insanlar hayvanlara karşı olmaları gerektiği gibi çok iyi. Zaten apartmanda hayvan beslemek yasak değil. Komşular da site içinde dolanan başı boş kedilere karşı kayıtsız değiller, onları beslemeye özen  gösteriyorlar.

Ben, hep bir kedim olsun istedim. Ancak evde hayvan beslemek ve o sorumluluğu almak, layıkı ile yerine getirmek gerçekten zor. En büyük sorun da tatile veya bir kaç günlüğüne bir yerlere gitmek gerekirse emanet edebileceğim hiç kimse olmaması... Yani... "seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli" dersek yerinde olur.
***
Dün, mutfak malzemeleri üzerine bir mağazaya girdim, mağaza mis gibi patlamış mısır kokuyordu. Mağaza sahibi patlamış mısır yapıp küçük plastik bardaklara koymuş alışveriş yapanlara ikram ediyordu, kasaya geldiğimde bana da ikram etti ancak hiç kimse almadığı için bende gülümseyerek teşekkür ettim :) Sonra kızdım kendime, canım da çekmişti neden almamıştım? Herhalde bu tür konular özgüven yetersizliğine giriyor :) Her neyse... Eve geldim. Bir süre sonra annem uğradı, çay demledim ıvır zıvır şeylerin yanında içimde kalmasın diyerek mısır da patlattım :) 
***
Hava, tam güzel bir film seçip izleme havası. En son Kim Ki Duk'un Pieta'sını izledikten sonra izlediğim hiç bir filmden tat alamadım. Bu filmi izlerken ruhsal olarak çok acı çekmiş olsamda fazlasıyla sevdim. İzlemeye başladıktan bir 10 dk. sonra acaba hata mı ettim? acaba şimdi izlemesem mi? gibi sorularla ikileme düşsemde iyi ki izlemişim. Bu filmle gözümde Kim Ki Duk iyice göklere çıktı ve gönlümde yerini sağlamlaştırdı.

6 yorum:

  1. En sevdiğim şeyi yapmışsın. Çay yanında böyle yiyecekler :D
    İzmir soğuk ama kar yok her zamanki gibi ve böyle havalar tüm canlılar için çok zor. Kim Ki Duk'a gelince aramız hala iyi değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek sende seviyorsun böyle ıvır zıvırı, ne güzelll :) Haklısın, soğuk hava da yaşam mücadelesi tüm canlılar için zor :( Kim Ki Duk konusunda da olmayınca olmuyor demek, ne yapalım :D

      Sil
  2. Kedi bakımı çok zor ve zahmetli, ben kendi açımdan beslemeside herşeyiyle zor olduğunu düşünüyorum tüyleri yokmu.. Arkadaşımın evine gidiyoruz hergün temizlemelerine rağmen kedinin takıldığı bir oda var oraya ne yapılırsa yapılsın heryeri tüy.. :/

    Bu arada şu üstü pudralı olan kek kurabiye yokmu içinde sanırım elmalı bir sos şeyi bişeyi olması lazım elmalı cevizli birşey değil mi:? Veya ben o modelini seviyorum canım bayağıdır çekiyordu, bugün okula giderken arabada gördüm dışarıda T_T fotoğraftan sonra iyice canım çekti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bakım zordur kesin, çok iyi düşünüp emin olmadan evde beslemeye karar vermek çok yanlış :(
      O kurabiyenin içinde limonlu bir sos var ama elmalı cevizlisini ben sık sık yapıyorum ve çok da seviyorum hem de çok daha lezzetli oluyor :)

      Sil
    2. Hepsinin içi farklı oluyor bende sonradan şüphelendim ondan genel yazdım :D Sanırım anneler çok yapıyor galiba benim annemde çok yapardı aklıma geldi iyice gidip yemem lazım.. T_T anne kurabiyesi benim için... :D

      Sil
    3. Aynen :) Benim için de anne kurabiyesidir elmalı cevizli kurabiye. Ben de yapmayı annemden öğrendim :)

      Sil