29 Ocak 2015 Perşembe

Çikolatalı Kakaolu Kek



Pazar günü yeğenim ablama "Hadi anne Banu'ya gidelim" demiş. Bunu duyunca eridim bittim, çok mutlu oldum. Pazar günü gelemedi ama dün buradaydı miniğim. Onu severken dayanamıyorum "sen bebeksin" diyorum. Her defasında Hayır! Ben Ege'yim demesine bayılıyorum <3
***
Kendisi seviyor diye çikolatalı kek yaptım. Milyon tane tarif var fakat ben de kendi sevdiğim tarifi yazmak istedim.

3 adet yumurta
yarım çay bardağı süt
1 bardak şeker
100 gr tereyağ
1 buçuk bardak un
yarım paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kaşık kakao
80 gr. sütlü çikolata veya bitter çikolata (isteğe bağlı)

Her tarifte olduğu gibi önce yumurtalar ve şekeri iyice karıştırıyoruz, arkasından sütü ilave ediyoruz, karıştırıyoruz. Un, kabartma tozu ve kakaoyu ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Ocakta benmari usulü erittiğimiz çikolataya tereyağımızı ekliyoruz ikisi de eriyince karışımımıza ilave ediyoruz ve spatula yardımı ile iyice yediriyoruz. Ve son olarak, 170 dereceye ayarladığımız fırınımıza gönderiyoruz. Pişme süresi ile ilgili, kürdan batırma taktiğini kullanabiliriz :) 

6 yorum:

  1. Dün gece yatmadan evvel götürdü 1 dilim. Yemedi sanma :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, yemedi diye üzülmüştüm. Aferin Ege'me :)

      Sil
  2. Size eşlik edemesemde muhteşem kısır ve kekin tadına akşam çayımla beraber bende baktım. Çok güzeldi ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil